torsdag 14 november 2013

Medicin med detsamma

Nu på eftermiddagen har det varit utdelning av månadens mediciner i 'stora salongen'.
I uppehållsrummet alltså.
Det är som att fira julafton.
Fast en gång i månaden.
Och man vet aldrig riktig vad man ska få.
Förra gången fick jag något mot ledvärk jag inte ens visste att jag hade.
Men varför de ger medicin till Evert förstår jag inte.
Han är ju senildement och glömmer ändå att ta dem.
Och inte är han något vidare bra på bridge heller.
Gustav har av någon anledning bett att få alla sina mediciner som stolpiller.
Han börjar nog bli trött i tänderna.
Jag hörde nämligen två av de manliga skötarna samtala.
Och de säger att han tydligen bara suger numera.
Stackarn.
Jag fick i alla fall väldigt färglada tabletter.
Som små, små påskägg såg de ut.
Fast jag tror inte det är choklad i dem.
Synd, det hade varit trevligt.
Nu ska jag gå och svälja ner mina 'dagens' med lite plommonjuice jag fått av min väninna.
Kram mina små hjärtan.


 
Charmige Hr Skogman sjunger så tjusigt om medicin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar