onsdag 13 november 2013

Sensommar?

Idag har jag plaskat extra mycket på vattengymnastiken.
Blev så inspirerad av det tjusiga vädret.
Strålande sol, som mitt i sommaren på Rivieran.
Det påminde mig om att det snart är baddräktssäsong igen.
Det är ju om flera månader, tänker ni säkert?
Jo, men i min ålder tar det lite  längre tid att komma i form.
Jag ska inte bli så mycket smalare, men om man tränar stramar det upp rynkorna.
Det kan sannerligen behövas.
Så här på vintern ser min annars vackra hud ut som en gammal tidning som  legat ute i solen, som det sedan regnat på och som nu torkat igen...
Det är så lagom tjusigt.
Så nu ska det återfuktas och bli spänstigare igen.
Och efter en dag i bassängen måste man smörja in sig extra mycket.
Smög in hos Gustav, han har en enorm burk Vaselin på sitt rum.
Han har nog inget emot att jag lånar lite.
Jag vet att hans manlige assistent får ta av den.
Han luktar nämligen alltid Vaselin när han varit hos Gustav.
Kram på er mina små hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar