måndag 4 november 2013

Synd på så rara bönor

Hallå mna små hjärtan.
Eftermiddagskaffet blev en besvikelse.
Tydligen hade man köpt in en ny dyr kaffeapparatur.
Kaffet låg i små portionspaket som lades i apparaten och så skulle det bli kaffe.
Det tyckte jag inte om.
Det smakade inte kaffe.
Jag vet inte vad det smakade, men gott var det baske mig inte.
Och tydligen hade man inte råd att köpa in fint kaffebröd.
Vi bjöds på någonting som presenterades som rulltårta.
Den smakade gammal tidning med utgången jordgubbssylt.
Vad är det ör fel på brygg eller kokkaffe plötsligt?
Och till och med ett par mandelskorpor hade varit tjusigare än den där köpekatastrofen.
Usch, nu blev jag på dåligt humör.
Säkert var det sådant där koffeinfritt kaffe till råga på allt elände.
Hoppas ert kaffe har smakat bättre mina små hjärtan.
Kram från en småsur Sigrid.
                                               Söta Lill Babs uppskattar riktigt svenskt kaffe.

1 kommentar:

  1. Mattias Österman4 november 2013 kl. 18:33

    Tant ska stoppa kapseln i maskinen, inte i munnen. Tant får helt enkelt skylla sig själv!

    SvaraRadera